czwartek, 3 października 2013

Serniczki...

Jeszcze 3-4 miesiące temu piekłam serniki nagminnie..Niestety karmienie piersią wykluczyło je u mnie na pewien czas..zapewne do Świąt.
Podam Wam przepisy na serniki, które zrobiły u mnie furorę,a zaczerpnęłam je tutaj.
Zaskakują smakiem jak i szybkim czasem przygotowania. 
Na początek kilka rad dotyczących pieczenia serników:
  1. Sernik po wyłączeniu piekarnika nadal będzie się piekł, dlatego zawsze zostawiamy je w piecu, aż ostygną całkowicie.
  2. Sernik nie popęka, jeśli poniżej wstawimy naczynie z wodą, która powoduje to, że sernik piecze się jednakowo.
  3. Składniki powinny mieć jednakową temperaturę- ja zawsze około godziny wcześniej wyciągam wszystko z lodówki.
  4. Dobry twaróg to podstawa- kupuję twaróg półtłusty w kostkach i miksuję w malakserze, oczywiście ser w wiaderku jest również dobry- jeśli macie sprawdzony ( u mnie Piątnica ).
  5. Sernik upieczony jest sprężysty, ścięty, a brzegi przeważnie są złotego koloru. Masa na środku może przypominać galaretkę i się delikatnie trząść przy poruszaniu, mimo to nie wydłużamy czasu pieczenia!

Sernik z masą kajmakową



750 g twarogu półtłustego zmielonego dwukrotnie
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
3 jajka
pół szklanki śmietanki kremówki 30%
1 łyżka mąki ziemniaczanej
puszka masy kajmakowej 
Ser, cukier i aromat miksujemy dodając po kolei jaja. Dodajemy śmietankę i mąkę. Mieszamy do połączenia się składników. Połowę masy odlewamy i do jednej części dodajemy kajmak.
Do średniej wielkości blaszki/ tortownica 24cm wlewamy masę serową z kajmakiem i na to wlewamy pozostałą masę. Patyczkiem od szaszłyków robimy esy-floresy, powstaje nam ciekawy wzorek.
Na spód piekarnika wstawiłam naczynię z wodą. Blaszkę ustawiłam na środkowym poziomie na kratce i piekłam godzinę w temperaturze 175 st. C. Studziłam w piekarniku po czym wstawiłam do lodówki na min. 4 godziny. Radzę by sernik zrobić wieczorem, żeby przeleżał w lodówce całą noc.

 W trakcie pieczenia można sernik przykryć folią aluminiową, by pozostał biały (folia nie może dotykać masy serowej, powinna się opierać na formie). Radzę jednak zrobić to na początku  by nie otwierać piekarnika w trakcie co może spowodować popękanie wierzchu.



Sernik jagodowy


750 g twarogu śmietankowego półtłustego zmielonego dwukrotnie
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
150 g cukru pudru
4 jajka
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżka soku z cytryny
250 g jagód 
Polewa:
250 ml  gęstej kwaśnej śmietany
3 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Na początku należy szczelnie obłożyć tortownicę (26cm) folią aluminiową od wewnątrz.


Wszystkie składniki masy serowej miksujemy razem, na końcu dodając jajka i miksujemy tylko do połączenia się składników, dosłownie chwilę. Masę przelewamy do formy.
Pieczemy w temperaturze 180st.C przez około godzinę, sernik powinien być sprężysty.
Wszystkie składniki polewy wymieszać, rozprowadzić równomiernie na wyjętym z piekarnika serniku i dopiec jeszcze 10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz