niedziela, 6 kwietnia 2014

Baba z majonezem



Baby to najpopularniejsze ciasta Świąt Wielkanocnych. W tym roku postanowiłam popróbować innowacyjnych receptur tego ciasta. Ku mojemu zaskoczeniu, wypiek okazał się puszysty, wilgotny i bardzo aromatyczny.

1 szkl. mąki pszennej
3/4 szkl. mąki ziemniaczanej
4jaja
3/4 szkl. cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek majonezu
sok z połowy cytryny/ pomarańczy

Piec nagrzewamy do 180st. Jaja miksujemy z cukrem i majonezem na puszystą masę. Dodajemy sok z cytrusów i wsypujemy mąkę z proszkiem. Delikatnie mieszamy. Wlewamy do formy z kominem - u mnie 26cm dlatego ciasto niskie- polecam formę 22-24cm. Pieczemy do suchego patyczka /ok.25-40min/ w zależności od formy i pieekarnika.



Smacznego!

1 komentarz:

  1. Witaj
    aż zgłodniałam jak zobaczyłam apetyczną babkę majonezową :)
    też ją piekłam.
    pozdrawiam serdecznie,pa ( zapraszam do mnie )

    OdpowiedzUsuń