środa, 2 października 2013

Rolada z kremem kokosowym

Nigdy za kokosem nie przepadałam, ale prawdą jest, że z czasem gusta się zmieniają. Podążając sklepowymi alejkami w ręce wpadło mi mleczko kokosowe i postanowiłam z nim popracować. Inspiracji dała mi stronka Doroty.
Oto co mi wyszło..


Biszkopt

  •  3 jajka (osobno białka i żółtka)
  •  2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • aromat waniliowy
  • szczypta soli 

Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli- piana musi przypominać chmurę a nie bezę. Dodajemy po trochu cukier, dalej ubijając. Dodajemy po jednym żółtku, i dalej ubijamy.

Obie mąki przesiewamy z proszkiem i dodajemy do masy, delikatnie mieszając szpatułką, dodatkowo ją napowietrzając.

Blachę prostokątną o niewysokich brzegach (o wymiarach ok. 40 x 30 cm- ja używam tej dołączonej do piekarnika) wykładamy papierem do pieczenia. Na papier wlewamy masę, wyrównujemy.


 Pieczemy w 170st.C i pieczemy przez około 12 minut na jasno złoty kolor. Przygotowujemy ręcznik kuchenny, oprószony cukrem pudrem.  Biszkopt wyjmujemy z piekarnika, odwracamy do góry dnem na ręczniczek kuchenny, usuwamy papier do pieczenia. Następnie roladę zwijamy wzdłuż dłuższego boku (razem z ręcznikiem) i studzimy.

Krem

500 g serka mascarpone
250 ml śmietanki kokosowej 22%*
3 łyżki cukru pudru



Wszystkie składniki zmiksować tylko do ich połączenia. Kremu wychodzi dużo, 

a ponieważ zalegały mi upieczone wcześniej kruche korpusy, zrobiłam jeszcze babeczki. 



*Jeśli nie mamy śmietanki kokosowej .. chłodzimy mleko kokosowe ok 24h po czym ostrożnie wyciągamy je z lodówki, odwracamy puszkę dnem do góry, otwieramy i wodę kokosową, która będzie u góry przelewamy do osobnego naczynia (nie będzie nam potrzebna w przepisie). Na dnie pozostanie gęsta śmietankę kokosową, którą potrzebujemy do kremu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz